Ηλεκτρονική Ταυτότητα Ακινήτου

4.8/5
94 Αξιολογήσεις
Τι είναι η ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου και πως εκδίδεται;
Αναλαμβάνουμε άμεσα την έκδοση Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου σε διαμερίσματα, μονοκατοικίες, κτίρια, επαγγελματικούς χώρους, οικόπεδα.
Ηλεκτρονική Ταυτότητα Ακινήτου εως 100 τ.μ.
από
159
Βρες Επαγγελματία
Ή κάλεσέ μας στο 210 300 9323
Πάνω από 300.000 πελάτες μας εμπιστεύονται σταθερά
Ευγενέστατοι οι κύριοι που ήρθαν, στην ώρα τους, γρήγοροι και αποτελεσματικοί! Τους συνιστώ ανεπιφύλακτα!
Ο κύριος Δημήτρης είναι εγγύηση. Είναι από τους καλύτερους μάστορες που με έχει εξυπηρετήσει.Πολλα Μπραβο!!
Εάν υπήρχε δυνατότητα για περισσότερα αστέρια – θα τα είχα προσθέσει! Εξαιρετικός επαγγελματισμός, συνέπεια, ταχύτητα, εξυπηρέτηση!

Προτεινόμενοι Επαγγελματίες

Οι καλύτεροι επαγγελματίες βάση αξιολογήσεων!

Αντώνης Κωτσής
5.0/5
26
hires 50 ραντεβού calendar 5+ χρόνια συνεργασίας
loc
Εξυπηρετούμε όλο το νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
suitcase
Το γραφείο μας ειδικεύεται στην έκδοση ηλεκτρονικής ταυτότητας και των σχετικών εγγράφων, με αμεσότητα και αξιοπιστία.
quote
Για εργασία που δεν έγινε
loc
Εξυπηρετούμε όλο το νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
suitcase
Το γραφείο μας ειδικεύεται στην έκδοση ηλεκτρονικής ταυτότητας και των σχετικών εγγράφων, με αμεσότητα και αξιοπιστία.
quote
Για εργασία που δεν έγινε
Δημήτρης Τριανταφύλλου
4.9/5
118
hires 549 ραντεβού calendar 4+ χρόνια συνεργασίας
loc
Εξυπηρετούμε όλη την Αττική
suitcase
Στόχος μου η άμεση αλλά συγχρόνως ποιοτική εξυπηρέτηση του πελάτη.
quote
Άψογος ,φιλικότατος, κατατοπιστικότατος.
loc
Εξυπηρετούμε όλη την Αττική
suitcase
Στόχος μου η άμεση αλλά συγχρόνως ποιοτική εξυπηρέτηση του πελάτη.
quote
Άψογος ,φιλικότατος, κατατοπιστικότατος.

Τι ισχυεί για την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου - Τι αλλάζει το 2023;

Για οποιαδήποτε απορία επικοινωνήστε μαζί μας στο 210 300 9323.
100%x280

Τι είναι η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου; Το Νέο Νομοσχέδιο 

Το Νομοσχέδιο για την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Ακινήτου κατατέθηκε στη Βουλή με τον τίτλο «Έλεγχος και Προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος». 

Το νομοσχέδιο αυτό, το οποίο κατατέθηκε από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, ρυθμίζει την εφαρμογή της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Ακινήτου.

Τι είναι η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου; 

Η πρώτη παράγραφος του άρθρου 3 του νομοσχεδίου ορίζει σαν «Ταυτότητα Κτιρίου» το φάκελο με όλα τα στοιχεία του ακινήτου. Ο φάκελος αυτός δημιουργείται, αλλάζει και τηρείται από τον αρμόδιο μηχανικό. 

Αυτόν το φάκελο, είναι υποχρεωμένοι να φυλάσσουν οι ιδιοκτήτες των ακινήτων. Σύμφωνα με το νόμο, δε, είναι υποχρεωτικό να φυλάσσεται και αντίγραφο της «Ταυτότητας Κτιρίου», του φακέλου δηλαδή, σε ειδικό χώρο εντός του κτιρίου.

Προσοχή: Όταν αναφέρεται σε Ηλεκτρονική Ταυτότητα Ακινήτου εννοείται πραγματικός φάκελος και όχι η ηλεκτρονική του μορφή.

Το έντυπο της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας μαζί με το Πιστοποιητικό Πληρότητας της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Ακινήτου είναι στοιχεία που θα πρέπει να τηρούνται σε ηλεκτρονική μορφή στο Παρατηρητήριο Δομημένου Περιβάλλοντος και αποτελούν τα βασικά στοιχεία ελέγχου. Το Παρατηρητήριο Δομημένου Περιβάλλοντος θα προχωρεί σε δειγματοληπτικούς ελέγχους κάθε χρόνο σε ποσοστό 3% των κτιρίων που έχουν λάβει την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου.

Το νομοσχέδιο έχει ξεκάθαρους στόχους και σκοπούς. Το κράτος έχει βάλει στόχο, να θωρακίσει τις ιδιοκτησίες των πολιτών της χώρας μας. Με την εφαρμογή του νομοσχεδίου αυτού, θα δημιουργηθεί ένα αξιόλογο σύστημα παρακολούθησης κατασκευών σε νέα και υφιστάμενα κτίρια, ώστε οι νέες και υφιστάμενες αυθαιρεσίες να λάβουν τέλος στην Ελλάδα.

Το τι ισχυεί για την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Ακινήτου πρέπει να είναι ξεκάθαρο προς τους ιδιοκτήτες ακινήτων. Η Ταυτότητα Κτιρίου, αφορά τόσο το συνολικό κτίριο όσο και για τις αυτοτελείς ιδιοκτησίες, οριζόντιες ή κάθετες. Για να μειωθούν οι καθυστερήσεις στις περιπτώσεις που αφορά συνιδιοκτησία, θα δίνεται η δυνατότητα να ξεκινήσει με τη διαδικασία ο κάθε ιδιοκτήτης ξεχωριστά για το διαμέρισμα του.

Πότε χρειάζεται Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου; Ποιοι ιδιοκτήτες είναι υποχρεωμένοι να την εκδώσουν;

Πριν τις πρόσφατες αλλαγές που πραγματοποίησε το κράτος, το νομοσχέδιο αφορούσε κυρίως ιδιοκτήτες ακινήτων, των οποίων τα κτίρια τους έχουν άδεια με ημερομηνία έκδοσης μετά την 1.1.2011. Εννοούμε δηλαδή, τα νέα κατασκευασμένα κτίρια. 

Ωστόσο, το τι ισχυεί για την ηλεκτρονική ταυτότητα ακινήτου αλλάζει και πλέον το νομοσχέδιο επισημαίνει πως οι ιδιοκτήτες πρέπει να συμμορφωθούν εγκαίρως με τις νέες προδιαγραφές και συνθήκες. Πιο συγκεκριμένα, ο νόμος θα εφαρμόζεται πλέον σε όλα τα υπάρχοντα κτήρια, εκτός από τα νέα κατασκευασμένα, τα οποία έχουν ημερομηνία έκδοσης άδειας πριν την 1.3.2012. 

Επιπλέον, η υποχρέωση έκδοσης Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου θα αφορά και τα κτίσματα χωρίς οικοδομική άδεια. 

Εν γένει, η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου αφορά όλα τα κτίσματα της ελληνικής επικράτειας, τα οποία, είτε είναι κατασκευασμένα, είτε θα αναγερθούν στο μέλλον. Έτσι, γίνεται κατανοητό πως από τώρα και στο εξής, η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Ακινήτου θα αφορά όλα τα κτήρια της ελληνικής επικράτειας, ανεξαρτήτου τύπου, με σκοπό να μειωθούν στο 100% όλες οι αυθαιρεσίες.

Ποιος πραγματοποιεί την έκδοση Ηλεκτρονικής Ταυτότητας;

Το κράτος, αποφάσισε πως την έκδοση της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Ακινήτου μπορούν να την αναλάβουν μόνο ιδιώτες, εξειδικευμένοι μηχανικοί, οι οποίοι θα πραγματοποιήσουν την αυτοψία και την έκδοση. Την αμοιβή των μηχανικών, είναι υποχρεωμένοι να την αναλάβουν αποκλειστικά οι ιδιοκτήτες των ακινήτων.

Οι ιδιοκτήτες όλων των ακινήτων έχουν την υποχρέωση στο χρονικό περιθώριο μιας δεκαπενταετίας (15έτη), να έχουν προσλάβει ιδιώτη μηχανικό που:

  • Θα διενεργήσει μια ολοκληρωμένη αυτοψία του ακινήτου.
  • Θα συμπληρώσει ειδικό έντυπο, σύμφωνα με ότι προβλέπει το Προεδρικό Διάταγμα.
  • Θα εκδώσει το Πιστοποιητικό Πληρότητας Ταυτότητας του ακινήτου ή της αυτοτελούς διηρημένης ιδιοκτησίας.
  • Έπειτα, η αντίστοιχη Υπηρεσία Δόμησης, δηλαδή η παλιά Πολεοδομία, θα αναλάβει να εκδώσει το Πιστοποιητικό Ελέγχου Κατασκευής. Αυτό το Πιστοποιητικό θα καταχωρηθεί από ειδική Υπηρεσία του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
  • Το πιστοποιητικό που θα εκδοθεί θα αντικαταστήσει σε ισχύ τη βεβαίωση νομιμότητας του Ν.4178/2013. 
Επιπρόσθετα, θα είναι απαραίτητο έγγραφο για τη σύναψη οποιαδήποτε δικαιοπραξίας. Η Ταυτότητα Κτιρίου θα πρέπει να υποχρεώνεται μετά από κάθε εργασία που πραγματοποιείται στο κτίριο και για την οποία, απαιτείται άδεια δόμησης ή έγκριση εργασιών από δημόσια αρχή.


Σημείωση: Τι ισχυεί για την ηλεκτρονική ταυτότητα ακινήτου; Μόλις ολοκληρωθεί η συμπλήρωση των στοιχείων του Πιστοποιητικού Πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου από τον αρμόδιο ιδιώτη μηχανικό, παραχωρείται Κωδικός Ιδιοκτησίας, ο οποίος αποστέλλεται πολύ εύκολα ηλεκτρονικά στον εκάστοτε μηχανικό και στον ιδιοκτήτη του κτιρίου ή και της αυτοτελούς διηρημένης ιδιοκτησίας.

Χρονικά περιθώρια για τους Ιδιοκτήτες Ακινήτων

Σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα, το χρονικό πλαίσιο που πρέπει οι ιδιοκτήτες, βάση νόμου, να τακτοποιηθούν οι υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτό είναι οι εξής:

  • Eντός δέκα (10) ετών αν στην προκειμένη ιδιοκτησία δεν υπάρχουν κάποιες αυθαίρετες κατασκευές.
  • Εντός πέντε (5) ετών σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις, που δεν υπάρχει κάποια αυθαίρετη κατασκευή, από την ημερομηνία έναρξης του ηλεκτρονικού συστήματος ταυτότητας κτιρίου.

Έλεγχοι που υποβάλλονται στα Ακίνητα της Επικράτειας

Για τα κτίρια που δεν έχουν γίνει οι ανάλογες αλλαγές που προβλέπονται από το νόμο, θα πραγματοποιούνται περιοδικοί έλεγχοι, ανάλογα με τη χρήση του κτιρίου.

Πιο συγκεκριμένα: 

Κάθε οκτώ (8) χρόνια θα πρέπει να ελέγχονται τα εξής ακίνητα:
  • Kτίρια Συνάθροισης Κοινού.
  • Βιομηχανικά και Βιοτεχνικά κτήρια.
  • Εμπορικά κέντρα, πολυκαταστήματα, αγορές και υπεραγορές.
  • Τα κτήρια που ανήκουν στο Δημόσιο, στους ΟΤΑ και στα ΝΠΔΔ, καθώς και αυτά που στεγάζουν υπηρεσίες του Δημοσίου, των ΟΤΑ και των ΝΠΔΔ και στεγάζουν υπηρεσίες αυτού.

Κάθε δέκα (10) χρόνια θα πρέπει να ελέγχονται τα εξής ακίνητα:
  • Kτίρια που χρησιμοποιούνται ως κατοικία.
  • Εμπορικά καταστήματα.
  • Σχολεία και φροντιστήρια.
  • Γραφεία.
  • Σωφρονιστικά κτήρια.

Κάθε δεκαπέντε (15) χρόνια θα πρέπει να ελέγχονται τα εξής:
  • Σταθμοί Αυτοκινήτων.
  • Αποθήκες.
  • Κτίρια με χρήση που δεν υπάγεται σε καμία από τις παραπάνω κατηγορίες.

Οι έλεγχοι που θα πραγματοποιούνται από το κράτος, σε ό,τι αφορά την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Ακινήτου, θα είναι πολύ αυστηροί, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι αυθαιρεσίες που λαμβάνουν χώρο στην ελληνική επικράτεια.

Ηλεκτρονικό Μητρώο για Κάθε Ακίνητο. Τι είναι και πως γίνεται;

Το Ηλεκτρονικό Μητρώο των κτηρίων έχει ως σκοπό να καταγράψει όλα τα κτήρια της χώρας, τόσο αυτά που ανήκουν στον δημόσιο, όσο και στον ιδιωτικό τομέα. Πιο συγκεκριμένα, να γίνει καταγραφή και αποτύπωση όλων των στοιχείων σε συγκεκριμένη πλατφόρμα που θα βρίσκεται στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.

Προτεραιότητα θα έχουν τα αυθαίρετα που θα έχουν κανονίσει τα σχετικά με τους νόμους της τακτοποίησης. Αυτή η διαδικασία θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί εντός πεντάετίας (5).

Η καταγραφή της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Ακινήτου είναι υποχρεωτική. Ακίνητα που δεν διαθέτουν Ηλεκτρονική Ταυτότητα κτιρίου δεν θα έχουν τη δυνατότητα μεταβίβασης του ακινήτου. Ακόμη, μετά το πέρας των προθεσμιών όλα τα ακίνητα που δεν έχουν κάνει τις ανάλογες ρυθμίσεις, θα υπολογίζονται ως αυθαίρετα.

Σε περίπτωση που έχουν υποβληθεί ψευδή στοιχεία, θα υπάρχουν κυρώσεις και πρόστιμα, τόσο στον ιδιοκτήτη του ακινήτου, όσο και στον μηχανικό, τα οποία κυμαίνονται από 2.000 έως 20.000 ευρώ. Υπάρχει ακόμα και η πιθανότητα για στέρηση της άδειας ασκήσεως επαγγέλματος του μηχανικού από δύο έως 24 μήνες. 

Σε περίπτωση που γίνεται εργασία εκτός της άδειας δόμήσης ή της ηλεκτρονικής ταυτότητας κτιρίου, αυτή η εργασία θα θεωρείται αυθαίρετη και θα επιβάλλονται τα ανάλογα πρόστιμα, όπως αναφέρεται αναλυτικά και παρακάτω.

Ο ρόλος του Μηχανικού στην διαδικασία έκδοσης της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας

Η επιλογή που θα κάνετε για τον ιδιώτη μηχανικό που θα πραγματοποιήσει την αυτοψία και την έκδοση της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου, είναι μείζονος σημασίας. 

Ο μηχανικός αναλαμβάνει πλήρως την ευθύνη για όσα θα παρατεθούν στα έγγραφα, τα οποία είναι απαραίτητα για την έκδοση της ταυτότητας. Εκτός από την αυτοψία, ο μηχανικός πρέπει επίσης να αναλάβει να ελέγξει αν υπάρχει εγγραφή για την συγκεκριμένη ιδιοκτησία. 


Σε περίπτωση που δεν υπάρχει ηλεκτρονικό έντυπο της ιδιοκτησίας, ο μηχανικός είναι υποχρεωμένος να το συμπληρώσει με τα εξής στοιχεία:

  • Περιγραφή της ιδιοκτησίας: Όπως ακριβώς αναφέρεται στην σύσταση της ιδιοκτησίας, εφόσον υφίσταται.

  • Ποιος είναι ο τύπος της ιδιοκτησίας; Πρέπει να αναγραφεί η επιλογή τύπου ιδιοκτησίας που θα ελεγχθεί ή έχει ελεγχθεί (οριζόντια ή κάθετη διευρυμένη, κοινόχρηστοι χώροι, αδιαίρετη ιδιοκτησία).

  • Ποια είναι τα χιλιοστά της ιδιοκτησίας; Υπολογίζονται επί του οικοπέδου και τα στοιχεία σύστασης της ιδιοκτησίας (ανεξάρτητα από το αν είναι οριζόντια ή κάθετη).

  • ΚΑΕΚ (Κωδικό Αριθμό Eθνικού Kτηματολογίου) της διευρυμένης οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας.

  • Τεχνική περιγραφή της ιδιοκτησίας.

  • Ποια είναι τα στοιχεία του ιδιοκτήτη; Ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, στοιχεία ταυτότητας, ΑΦΜ, στοιχεία επικοινωνίας κλπ.

  • Σε ό,τι αφορά τις άδειες: Απαιτούνται οικοδομικές άδειες και άδειες δόμησης με τις αναθεωρήσεις και ενημερώσεις αυτών.

  • Για κάθε όροφο: Απαιτείται πίνακας με τις αντίστοιχες επιφάνειες, οι οποίες θα δείχνουν την παρούσα κατάσταση του ακινήτου.

  • Τι τύπος στατικού ελέγχου είναι; (Τεχνική έκθεση, Μελέτη Στατικής Επάρκειας, Δελτίο Ελέγχου Δοµικής Τρωτότητας Αυθαιρέτου)

  • Το Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης και τα στοιχεία αυτού (ΠΕΑ). Κλείστε το ραντεβού σας για έκδοση Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης με το MyConstructor.

  • Για ποιον λόγο πραγματοποιείται υποβολή της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου ή Διευρυμένης Ιδιοκτησίας; Όλα πρέπει να γίνουν σύμφωνα με τις υπάρχουσες και ισχύουσες διατάξεις που υποβάλλει το νομοσχέδιο.


Αφού καταχωρηθούν όλα τα παραπάνω στοιχεία από τον μηχανικό που έχει αναλάβει το έργο, ολοκληρώνεται η υποβολή και εκδίδεται το Απόσπασμα Ταυτότητας Κτιρίου/Διηρημένης Ιδιοκτησίας. 

Στο συγκεκριμένο Απόσπασμα, περιλαμβάνονται:  
  • Στοιχεία των καταχωρήσεων Οικοπέδου και Ιδιοκτησίας.
  • Μοναδικός Κωδικός Ταυτότητας Κτιρίου/Διηρημένης Ιδιοκτησίας.
  • Κλειδί Γνησιότητας. 

Η διαδικασία επαναλαμβάνεται για κάθε αυτοτελή ιδιοκτησία του οικοπέδου ή γηπέδου.

Ποιες είναι οι κυρώσεις σε περίπτωση μη τήρησης του Νομοσχεδίου;

Το Νομοσχέδιο προβλέπει και πολύ αυστηρές κυρώσεις σε περίπτωση ψευδών δηλώσεων. 

Πιο συγκεκριμένα, στη περίπτωση που αποδειχθεί, είτε κατά τη συμπλήρωση, είτε κατά τη διάρκεια κάποιου ελέγχου ότι η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου περιλαμβάνει ψευδή στοιχεία τότε υπάρχει επιβολή ποινικών κυρώσεων. 

Επιπρόσθετα, θα υπάρχει και η επιβολή προστίμου. 

Πιο συγκεκριμένα τα πρόστιμα κυμαίνονται από 2.000 έως 20.000 ευρώ ανάλογα με την επιφάνεια του κτιρίου που δεν έχει αποτυπωθεί στην Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου.

Πότε χρειάζεται ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου; Κάθε πότε γίνεται ενημέρωση των στοιχείων της;

Το κάθε πότε χρειάζεται ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου εξαρτάται από διαφορετικούς παράγοντες.

Υπάρχουν τρεις (3) βασικές περιπτώσεις που η ενημέρωση και συμπλήρωση των στοιχείων της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας καθίσταται υποχρεωτική:

  1. Ύστερα από έκδοση άδειας για εκτέλεση οικοδομικών εργασιών: Η ενημέρωση της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου ή διευρυμένης ιδιοκτησίας είναι υποχρεωτική εντός χρονικού πλαισίου τεσσάρων (4) μηνών από την ολοκλήρωση των εργασιών. 

  2. Για έκδοση νέου Πιστοποιητικού Πληρότητας: Η ενημέρωση στοιχείων της ιδιοκτησίας είναι απαραίτητη λόγω επικύρωσης της ημερομηνίας της αυτοψίας ή αλλαγής μηχανικού που έχει αναλάβει το έργο.

  3. Σε περίπτωση τροποποίησης ή σύστασης αυτοτελών ιδιοκτησιών: Οι καταχωρήσεις ιδιοκτησιών που δεν ισχύουν πλέον, αρχειοθετούνται. Έτσι, καθίσταται απαραίτητη η καταχώρηση των νέων ιδιοκτησιών εντός χρονικού πλαισίου τεσσάρων (4) μηνών. Ευθύνη για αυτό έχει ο ιδιοκτήτης και η διαδικασία πραγματοποιείται μέσω του εξουσιοδοτημένου μηχανικού. 

Ηλεκτρονική Ταυτότητα Ακινήτου Κόστος - Από τι εξαρτάται;

Πόσο κοστίζει η ηλεκτρονικη ταυτότητα; 
Το κόστος για την ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου εξαρτάται από πολλούς διαφορετικούς παράγοντες και συνήθως κυμαίνεται από 250 - 800 ευρώ σε απλές περιπτώσεις. Το κόστος αυτό, αναμένεται ότι θα είναι το ελάχιστο για κάθε ιδιοκτήτη ακινήτου στην ελληνική επικράτεια, εφόσον το ακίνητο είναι νόμιμο και δεν φέρει καμία πολεοδομική παράβαση. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση, το κόστος αναμένεται να είναι μεγαλύτερο.

Επιπλέον, το κόστος επηρεάζεται από την αμοιβή μηχανικού, η οποία βρίσκεται στην προσωπική ευχέρεια του επαγγελματία και την αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου από τον ιδιοκτήτη του ακινήτου.

Ηλεκτρονική ταυτότητα ακινήτου κόστος: Στο MyConstructor, η έκδοση ηλεκτρονικής ταυτότητας, ξεκινά από 249 ευρώ για ακίνητα έως 50τ.μ..

Ενδεικτικά οι τιμές μας:
  • Ηλεκτρονική Ταυτότητα Ακινήτου εως 100 τ.μ. - 159€+Φ.Π.Α.
  • Ηλεκτρονική Ταυτότητα Ακινήτου εώς 200 τ.μ. - 230€+Φ.Π.Α.
  • Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου πάνω από 200 τ.μ. - 300€+Φ.Π.Α.
  • Ηλεκτρονική Ταυτότητα Οικοπέδου έως 1000 τ.μ. - 199€+Φ.Π.Α.

Αμοιβή Μηχανικού για Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου

Η νόμιμη αμοιβή μηχανικού για Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου κατά την έννοια της παρ.1 του άρθρου 7 του Ν.3919/2011 για τις υπηρεσίες ελέγχου και συμπλήρωσης των στοιχείων που απαιτούνται κατά τις διατάξεις του παρόντος για την ταυτότητα κτιρίου ορίζεται ως ποσοστό αναφοράς με βάση την αντικειμενική αξία του ακινήτου. 

Συγκεκριμένα:
  1. Για το ποσό μέχρι 50.000 ευρώ, «ποσοστό αναφοράς» 1%,
  2. Για το ποσό από 50.001 ευρώ και μέχρι 500.000 ευρώ, «ποσοστό αναφοράς» 0,4%,
  3. Για το ποσό από 500.001 ευρώ μέχρι 5.000.000 ευρώ, «ποσοστό αναφοράς» 0,3%,
  4. Για το ποσό από 5.000.001 ευρώ μέχρι 10.000.000 ευρώ, «ποσοστό αναφοράς» 0,2%,
  5. Για το ποσό από 10.000.001 ευρώ μέχρι 30.000.000 «ποσοστό αναφοράς» 0,1%,
  6. Για το ποσό πέραν των 30.000.001 ευρώ, «ποσοστό αναφοράς» 0,05%,
  7. Για δικαιοπραξία της οποίας το αντικείμενο είναι περιοδικές παροχές ή πρόσοδοι απροσδιορίστου χρόνου, το «ποσοστό αναφοράς» προσδιορίζεται σύμφωνα με τα προηγούμενα εδάφια, βάσει του διπλασίου της ετήσιας παροχής ή προσόδου.

Ηλεκτρονική Ταυτότητα Ακινήτου Παράταση & Προθεσμία

Η κυβέρνηση ενημερώνει συνεχώς τους ιδιοκτήτες ακινήτων σε ό,τι αφορά τις παρατάσεις και προθεσμίες για την ταυτότητα κτιρίου. 

Λόγω του ότι οι συνθήκες αλλάζουν συνεχώς, οι ιδιοκτήτες πρέπει να είναι ενημερωμένοι διαρκώς, διότι εάν τα δεδομένα αλλάξουν και δεν έχουν μεριμνήσει έγκαιρα, ο κίνδυνος προστίμου κυμμαίνεται από 2.000 έως 20.000 ευρώ.

Γιατί να επιλέξω το MyConstructor;

Στο MyConstructor δεσμευόμαστε να συνεργαζόμαστε μόνο με τους καλύτερους επαγγελματίες στο είδος τους!

Προλάβετε τις υποχρεώσεις για τα ακίνητά σας εύκολα, γρήγορα και οικονομικά! Μέσω της πλατφόρμας μας, μπορείτε να συγκρίνετε τιμές και αξιολογήσεις επαγγελματιών-μηχανικών και να επιλέξετε εκείνον που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες σας. 

Προσφέρουμε τις πιο ποιοτικές υπηρεσίες στις πιο χαμηλές τιμές, ώστε να μη χρειαστεί να ψάχνετε καθόλου!

Καλέστε μας στο 210 300 9323 για πιο άμεση εξυπηρέτηση! Οι άνθρωποι μας, μπορούν να σας ενημερώσουν εύκολα για όλες τις νέες διαστάσεις του νομοσχεδίου και είναι σε θέση να απαντήσουν κάθε ερώτημά σας, σε ό,τι αφορά την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου.

Προκειμένου να παραμείνετε ενημερωμένοι σχετικά με το τι πρέπει να κάνετε για την έκδοση Ηλεκτρονικής Ταυτότητα, ρίξτε μια ματιά στον Απόλυτο Οδηγό για την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου του MyConstructor!
Περιεχόμενα
Βασιστείτε πάνω μας για την γρήγορη και αποτελεσματική ολοκλήρωση της δουλειάς σας!
Βρες επαγγελματία
happy

Ηλεκτρονική Ταυτότητα Ακινήτου Κόστος: Ποια είναι η τιμή για την έκδοση Ηλεκτρονικής Ταυτότητας;

plus
Το κόστος για την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, με τον πιο βασικό να αποτελεί τα τετραγωνικά μέτρα του ακινήτου. 

Ενδεικτικά, οι τιμές στο MyConstructor για έκδοση Ηλεκτρονικής Ταυτότητας ξεκινούν από 159 για ακίνητο έως 50τ.μ..

Τι ισχυεί για την Ηλεκτρονικη Ταυτότητα Ακινήτου; Ποιοι ιδιοκτήτες πρέπει να την εκδώσουν;

plus
Τι ισχυεί για την Ηλεκτρονικη ταυτότητα ακινήτου τελικά; Αρχικά, το νομοσχέδιο αφορούσε ιδιοκτήτες ακινήτων των οποίων τα ακίνητα τους έχουν άδεια με ημερομηνία έκδοσης μετά την 1.1.2011, δηλαδή νέα κατασκευασμένα κτήρια. Στη συνέχεια όμως, ο νόμος θα εφαρμοσθεί σε όλα τα υπάρχοντα κτήρια τα οποία έχουν ημερομηνία έκδοσης άδειας πριν την 1.3.2012

Η υποχρέωση έκδοσης Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Ακινήτου αφορά και τα κτίσματα χωρίς οικοδομική άδεια.

Τι είναι η ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου; 

Εν γένει, η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Ακινήτου αφορά όλα τα κτίσματα της επικράτειας, κατασκευασμένα και αυτά που θα αναγερθούν στο μέλλον. Έτσι, όπως γίνεται κατανοητό, η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Ακινήτου αφορά όλα τα κτήρια της ελληνικής επικράτειας.

Οι ιδιοκτήτες ακινήτων όλης της χώρας, είναι υποχρεωμένοι να προσλάβουν και να πληρώσουν ιδιώτη μηχανικό που θα κάνει αυτοψία και θα εκδώσει Πιστοποιητικό Πληρότητας Ταυτότητας κτιρίου.

Οι ιδιοκτήτες όλων των ακινήτων είναι υποχρεωμένοι μέσα σε χρονικό πλαίσιο μιας δεκαπενταετίας (15έτη) να έχουν προσλάβει ιδιώτη μηχανικό, ο οποίος:

  1. Θα διενεργήσει αυτοψία.
  2. Θα συμπληρώσει ειδικό έντυπο, σύμφωνα με ότι προβλέπει το Προεδρικό Διάταγμα.
  3. Θα εκδώσει το Πιστοποιητικό Πληρότητας Ταυτότητας κτιρίου ή το Πιστοποιητικό πληρότητας αυτοτελούς διηρημένης ιδιοκτησίας.

Έπειτα, η αντίστοιχη Υπηρεσία Δόμησης, δηλαδή η παλιά Πολεοδομία, θα αναλάβει να εκδώσει το Πιστοποιητικό Ελέγχου Κατασκευής. Αυτό το Πιστοποιητικό θα καταχωρηθεί από ειδική Υπηρεσία του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας. 

Το πιστοποιητικό που θα εκδοθεί θα αντικαταστήσει σε ισχύ τη βεβαίωση νομιμότητας του Ν.4178/2013. Επιπρόσθετα, θα είναι απαραίτητο έγγραφο για τη σύναψη οποιαδήποτε δικαιοπραξίας. 

Η Ταυτότητα Κτιρίου θα πρέπει να υποχρεώνεται μετά από κάθε εργασία που πραγματοποιείται στο κτίριο και για την οποία απαιτείται άδεια δόμησης ή έγκριση εργασιών από δημόσια αρχή.

Ποιά είναι τα δικαιολογητικά για την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Ακινήτου;

plus
Tα δικαιολογητικά που πρέπει να περικλείονται στο φάκελο όπως ορίζει ο νόμος είναι:

  1. Η οικοδομική άδεια του κτηρίου, η οποία έχει θεωρηθεί από την αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία.
  2. Τα σχέδια της οικοδομικής άδειας εγκεκριμένα και θεωρημένα από την αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία.
  3. Το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης του κτηρίου ή τμημάτων αυτού.
  4. Τα σχέδια κατόψεων, όπως αποτυπώνουν την τελική κατασκευή του κτηρίου. Επίσης την οποιαδήποτε αναγκαία ενημέρωση ή αναθεώρηση της οικονομικής άδειας κατά τις κείμενες διατάξεις.
  5. Το έντυπο ελέγχου για την αρχιτεκτονική μελέτη του κτηρίου και του περιβάλλοντα χώρου αυτού, στ. το έντυπο ελέγχου για τη στατική μελέτη του κτηρίου.
  6. Tο έντυπο ελέγχου για τις μελέτες ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων του κτηρίου.
  7. Tο βίντεο, όπου καταγράφονται οι χώροι και όλες οι εγκαταστάσεις του κτηρίου. Επίσης, θα πρέπει να αναγράφεται και η ημερομηνία λήξης του.
  8. Tον πίνακα χιλιοστών και τη μελέτη κατανομής δαπανών του κτηρίου.
  9. Πιστοποιητικό πληρότητας της Ταυτότητας Ακινήτου.

Πότε χρειάζεται Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου;

plus
Η Ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου είναι υποχρεωτική σχεδόν για όλα τα ακίνητα της ελληνικής επικράτειας, σύμφωνα με το νέο νομοσχέδιο της κυβέρνησης. 

Μετα από οποιαδήποτε εργασία τροποποίησης ή παρέμβασης για την οποία απαιτείται οικοδομική άδεια ή έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας από δημόσια αρχή, η ενημέρωση της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου καθίσταται υποχρεωτική.

Πώς μπορώ να κλείσω το ραντεβού μου μέσω του MyConstructor;

plus
Στο MyConstructor, σας λύνουμε τα χέρια προσφέροντας σας ποικιλία εξειδικευμένων μηχανικών που μπορούν να αναλάβουν την έκδοση της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας του ακινήτου σας σε πολύ λίγο χρόνο και με πολύ μικρό κόστος! Τι πρέπει να κάνετε εσείς;

Υπάρχουν δύο τρόποι που μπορείτε να κλείσετε το ραντεβού σας για την έκδοση Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Ακινήτου, μαζί μας:

- Επισκεφτείτε τον κατάλογό των επαγγελματιών μας, συγκρίνετε τιμές και αξιολογήσεις και επιλέξτε αυτόν που σας ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες σας. Έπειτα, καλέστε μας και εμείς θα αναλάβουμε όλα τα υπόλοιπα!

- Διαφορετικά, μπορείτε να μας καλέσετε κατευθείαν στο 210 300 9323 και μαζί με την καθοδήγησή μας, μπορείτε να κλείσετε το ραντεβού σας εύκολα και γρήγορα, την μέρα και την ώρα που σας εξυπηρετεί.

Στη σελίδα μας, πριν κλείσετε το ραντεβού σας μπορείτε να μάθετε τα πάντα για την ταυτότητα κτιρίου όπως:
- Τι είναι η ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου;
- Τι ισχυεί για την ηλεκτρονική ταυτότητα ακινήτου;
- Πότε είναι η προθεσία;
- Ποια είναι η αμοιβή μηχανικού για ηλεκτρονική ταυτότητα;
- Πότε χρειάζεται ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου;
Χρειάζεστε βοήθεια; Καλέστε μας! 210 300 9323
lady
Ηλεκτρονική Ταυτότητα Ακινήτου εως 100 τ.μ.
από
159
Βρες επαγγελματία
Ηλεκτρονική Ταυτότητα Οικοπέδου έως 1000 τ.μ.
από
169
Βρες επαγγελματία
Ηλεκτρονική Ταυτότητα Ακινήτου εώς 200 τ.μ.
από
298
Βρες επαγγελματία
Ηλεκτρονική Ταυτότητα Ακινήτου πάνω από 200 τ.μ.
από
499
Βρες επαγγελματία
Ποιοί εμπιστεύονται το MyConstructor.gr;
Ελένη Βουλγαράκη

Ευτυχώς επικοινώνησα με την εταιρία @myconstructorgr για τη μετακόμισή μου!🙏 Οι άνθρωποι μου πακέταραν τα πάντα, δε χρειάστηκε να κάνω τίποτα, και μάλιστα τα έστησαν όλα από την αρχή στο νέο μου σπίτι! Αν είστε σαν εμένα και δεν αντέχετε τις μετακομίσεις, @myconstructorgr και ευχαριστήστε με αργότερα!🥳

Μαρία Ηλιάκη

Τελείωσε και αυτό!🙏 Το να μετακομίζεις από ένα σπιτι μετά από τόσα χρόνια είναι ένα σοβαρό project. 🤔 Ευτυχώς είχα οργανωθεί σωστά μήνες πριν! Είχα καλή παρέα... πολλή υπομονή… και καλούς βοηθούς! Thank you @myconstructorgr που κάνατε τα πράγματα πιο εύκολα. ❤️

Μαίρη Συνατσάκη

Ένα μεγάλο ευχαριστώ στην εταιρία @myconstructorgr.😍 Ήταν η πρώτη φορά που συνεργάστηκα με εταιρία που εκτός από την μετακίνηση, σου πακετάρει και τα πράματα! Πρόσεξαν τα πράγματά μου σαν να ήταν δικά τους!❤️

Ευρυδίκη Βαλαβάνη

Το πρώτο βήμα έγινε και το σπίτι μας γέμισε από κούτες! 📦 Ευτυχώς που είχαμε το @myconstructorgr και μας βοήθησε στο αμπαλάζ, στην αποθήκευση και στη μετακόμισή μας! 📦

Αλέξανδρος Μπουρδούμης

Η εμπειρία με τους ανθρώπους του @myconstructorgr ήταν πάρα πολύ καλή! Είσαστε αποδοτικότατοι, είσαστε γενναίοι!💪 Έχουμε πολλά ακόμα να δούμε από το MyConstructor. Αυτό ήταν μόνο η αρχή!

Γωγώ & Όλγα Φαρμάκη

Κάποια ταλαιπωρία, κάποια μετακόμιση όμως ευτυχώς έχουμε τους ανθρώπους του @myconstructorgr που μας έχουν λύσει τα χέρια! Ευχαριστούμε πολύ! 🖤🤞🏻🍀

Πηνελόπη Αναστασοπούλου

Θέλω να ευχαριστήσω πολύ τους ανθρώπους του @myconstructorgr.🖤 Χωρίς αυτούς δεν θα μπορούσε με τίποτα να γίνει αυτή η δύσκολη μετακόμιση. Αν έχετε στο πλάνο μια μεγάλη δύσκολη μετακόμιση εμπιστευτείτε τους ειδικούς! Τους συνιστώ ανεπιφύλακτα! 🥰

Μαριέλλα Σαββίδου

Οι καλύτεροι! Ευχαριστώ @myconstructorgr για την άψογη μετακόμιση!! 👏👏👏👏

Μαρία Κορινθίου

Το @myconstructorgr είναι δίπλα μας στο καινούργιο εγχείρημά μας και μας βοηθάει με τις παροχές του και τους εξειδικευμένους μάστορες και τεχνίτες που παρέχει! Ευχαριστούμε για όλα!

Γιώργος Χρανιώτης

Τα πρωινά μας ξυπνήματα εμπλουτίστηκαν με ήχους από την εργασία και χαρά των επαγγελματιών σας! Ευχαριστούμε @myconstructorgr για τα μέτρα ασφαλείας που τηρήθηκαν από την ομάδα! Επίσης ευχαριστούμε για την αποτελεσματικότητα και την ευγένειά σας!❤️

Το ραντεβού σου σε 3 απλά βήματα!
find
1. Βρες την εργασία που σε ενδιαφέρει
Αναζήτησε από μία πληθώρα υπηρεσιών εκείνη που σε καλύπτει.
choose
2. Επέλεξε Επαγγελματία
Διάλεξε τον επαγγελματία που επιθυμείς και σύγκρινε αξιολογήσεις πελατών.
congrats
3. Κλείσε Ραντεβού
Κάλεσε και κλείσε άμεσα το ραντεβού σου. Μετά την εργασία μπορείς να αξιολογήσεις την υπηρεσία και τον επαγγελματία!
Κλείσε το ραντεβού σου
Εταιρίες που μας εμπιστεύονται
Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, όπως περιγράφεται στην πολιτική μας για τα cookies. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας ανά πάσα στιγμή. Μάθετε περισσότερα