Η Διαδικασία για την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Ακινήτου & Οι Υποχρεώσεις σας

Για οποιαδήποτε απορία επικοινωνήστε μαζί μας στο 210 300 9323.
Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Ακινήτου είναι ο ηλεκτρονικός φάκελος που αφορά ένα κτίριο και που με την υποβολή του καταγράφεται και παρακολουθείται η κατάσταση ενός κτιρίου και οι όποιες μεταβολές έχουν γίνει. Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Ακινήτου είναι απαραίτητη για όλες τις ενέργειες που πραγματοποιούνται σε ένα κτίριο. Ωστόσο, δεν αφορά περιπτώσεις που αφορούν τη μίσθωση

Επομένως, είναι απαραίτητη για όλα τα κτίρια που έχουν ανεγερθεί ή βρίσκονται στο στάδιο της ανέγερσης έχοντας οικοδομική άδεια, όπως επίσης και για όλα τα νομιμοποιημένα ακίνητα. 

Αρμόδιοι για την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Ακινήτου και την υποβολή της είναι οι ιδιώτες μηχανικοί, τους οποίους ορίζει και εξουσιοδοτεί ο εκάστοτε ιδιοκτήτης. Το Πιστοποιητικό Πληρότητας για την ηλεκτρονική ταυτότητα ακινήτου ή το πιστοποιητικό πληρότητας της ηλεκτρονικής ταυτότητας αυτοτελούς διηρημένης ιδιοκτησίας εκδίδεται από τον αρμόδιο μηχανικό και φέρει έναν μοναδικό αριθμό. 

Σε όλα τα κτίρια ισχύει η διενέργεια ελέγχου και επανελέγχου στον χρόνο που θα οριστεί ανάλογα με την κατηγορία στην οποία εμπίπτει το κάθε κτίριο.


Ποια είναι τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την έκδοση Ηλεκτρονικής Ταυτότητας;

Για μια επιτυχημένη ολοκλήρωση της διαδικασίας συμπλήρωσης του φακέλου είναι απαραίτητα τα πιο κάτω στοιχεία:

1. Η οικοδομική άδεια του ακινήτου.

2. Τα σχέδια κάτοψης. Κατόψεις των ορόφων, μελέτη προσβασιμότητας εμποδιζόμενων ατόμων ή ΑμεΑ και χαρακτηριστικές όψεις και τομές (σε περίπτωση που απαιτείται).

3. Το Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ) του κτιρίου ή της διηρημένης ιδιοκτησίας.

4. Το Πιστοποιητικό Ελέγχου Κατασκευής (ΠΕΚ). 

5. Δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων με όλα τα σχέδια που τις συνοδεύουν.

6. Το δελτίο δομικής τρωτότητας ή η τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου ή η μελέτη στατικής επάρκειας, όπως απαιτείται σύμφωνα με τον Ν.4178/2013 και Ν.4495/2017.

7. Ο πίνακας χιλιοστών και η μελέτη κατανομής δαπανών του κτιρίου (αν και εφόσον υπάρχουν).

8. Στελέχη (και ενημερώσεις ή αναθεωρήσεις) των πράξεων εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών (π.χ. άδεια δόμησης ή οικοδομική).


Σε περίπτωση που η οικοδομική άδεια και τα σχέδια κάτοψης έχουν χαθεί, θα πρέπει να κατατίθεται στον ηλεκτρονικό φάκελο η βεβαίωση απώλειας από την αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης. Στην προκείμενη νομοθεσία, εκτός από τις περιπτώσεις των κτιρίων, υπάγονται και οι περιπτώσεις αδόμητων οικοπέδων ή γηπέδων, όπως ακόμη και οι αυτοτελείς διηρημένες ιδιοκτησίες.


Διαδικασία για την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Ακινήτου

Η προβλεπόμενη διαδικασία μπορεί να εκτελεστεί, όπως έχουμε αναφέρει και προηγουμένως, μόνο από κάποιον εξουσιοδοτημένο μηχανικό, ο οποίος καλείται να καταθέσει τα απαιτούμενα έγγραφα, συμπληρωμένα από τον ιδιοκτήτη. 

Αρχικά, καταχωρούνται τα οικόπεδα και τα γήπεδα και σε μια δεύτερη φάση η ιδιοκτησία. Στην επόμενη φάση, ο εξουσιοδοτημένος μηχανικός εκδίδει το απόσπασμα ταυτότητας κτιρίου, το οποίο έχει το δικό του κλειδί γνησιότητας, καθώς και αποκλειστικό κωδικό ταυτότητας

Ακολούθως, ο μηχανικός καταθέτει την απαραίτητη αίτηση για την έκδοση πιστοποιητικού πληρότητας ταυτότητας κτιρίου (που πιστοποιεί για την ύπαρξη ή μη αυθαιρεσιών), όπως επίσης και τα στοιχεία τού αποσπάσματος. Η ηλεκτρονική ταυτότητα ακινήτου αφορά όλα τα ακίνητα και τις διηρημένες ιδιοκτησίες που μεταβιβάζονται ή εκδίδουν νέες οικοδομικές άδειες (νέα κτίρια και ιδιοκτησίες), όπως επίσης και τα αυθαίρετα. 

Σύμφωνα με τον νόμο, το έντυπο που αφορά την ηλεκτρονική ταυτότητα ακινήτου και το πιστοποιητικό πληρότητας της ηλεκτρονικής ταυτότητας κτιρίου, τηρούνται σε ηλεκτρονική μορφή στο Παρατηρητήριο Δομημένου Περιβάλλοντος και αποτελούν στοιχεία ελέγχου. Με το παρόν νομοσχέδιο θεσπίζονται νέες ρυθμίσεις για την εφαρμογή του θεσμού. 

Πιο συγκεκριμένα, καθορίζεται το περιεχόμενο που αφορά την ηλεκτρονική ταυτότητα ακινήτου και τα εκδιδόμενα πιστοποιητικά, καθώς και οι προδιαγραφές των σχετικών εντύπων. Επίσης, η διαδικασία έναρξης και ενημέρωσης για την ηλεκτρονική ταυτότητα ακινήτου, ανάλογα με την προτεινόμενη κατηγοριοποίηση των κτιρίων.


Περιοδικότητα Ελέγχων των Ιδιοκτησιών

Αν και η αρχική πρόβλεψη ήταν για κάθε 5 χρόνια, στην πορεία έχει τροποποιηθεί η εν λόγω περιοδικότητα. Πιο συγκεκριμένα:

1. Τα κτίρια που υποχρεούνται να έχουν ηλεκτρονική ταυτότητα ακινήτου κάθε 5 χρόνια είναι τα κτίρια συνάθροισης κοινού, τα τουριστικά καταλύματα με εμβαδό άνω των 300 τ.μ., τα πρατήρια υγρών καυσίμων, τα συνεργεία, ιδιωτικά και δημόσια σχολεία, νοσοκομεία, ιατρικά κέντρα, κλινικές, παιδικοί σταθμοί και οίκοι ευγηρίας.

2. Κάθε 8 χρόνια υποχρεούνται σε έλεγχο τα εξής ακίνητα: κτίρια συνάθροισης κοινού, βιομηχανικά και βιοτεχνικά κτίρια, εμπορικά κέντρα, πολυκαταστήματα και υπεραγορές. Επίσης, κτίρια που ανήκουν στο Δημόσιο, στους ΟΤΑ και στα ΝΠΔΔ.

3. Κάθε 10 χρόνια υποχρεούνται σε έλεγχο τα κτίρια που χρησιμοποιούνται ως κατοικία, ξενοδοχειακά καταλύματα, ενοικιαζόμενα δωμάτια, σχολεία και φροντιστήρια, γραφεία, εμπορικά καταστήματα, σωφρονιστικά ιδρύματα και κτίρια Υγείας και Πρόνοιας.

4. Κάθε 15 χρόνια υποχρεούνται σε έλεγχο οι σταθμοί αυτοκινήτων, οι αποθήκες, όπως επίσης και κτίρια με χρήση που δεν υπάγεται σε οποιαδήποτε από τις παραπάνω κατηγορίες.


Όσον αφορά τα ακίνητα που εμπίπτουν σε περισσότερες από μία κατηγορίες, και εφόσον η ηλεκτρονική ταυτότητα ακινήτου συντάσσεται για το σύνολο του κτιρίου, ακολουθείται η προθεσμία με τη μικρότερη διάρκεια.


Ενημέρωση της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Ακινήτου

Η ενημέρωση για την ηλεκτρονική ταυτότητα ακινήτου γίνεται κατόπιν μεταβίβασης του ακινήτου ή οποιασδήποτε εργασίας αφορά παρέμβαση ή τροποποίηση του ακινήτου σε οριζόντια ή κάθετη διηρημένη ιδιοκτησία. Για το πιο πάνω χρειάζεται οικοδομική άδεια ή έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας από Δημόσια Αρχή. 

Η ενημέρωση είναι υποχρεωτική εντός τεσσάρων μηνών από τη λήξη ισχύος της άδειας. Για την ενημέρωση καθ’ ύλην αρμόδιος είναι ο εξουσιοδοτημένος επιβλέπων μηχανικός.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της κατασκευής του ακινήτου και αφού έχει πια εκδοθεί το πιστοποιητικό ελέγχου κατασκευής, αρμόδιος  για την ενημέρωση της ταυτότητας του ακινήτου είναι ο εκάστοτε έχων την κυριότητα του ακινήτου. Σε περίπτωση που έχουν διενεργηθεί εργασίες σε κάποιο ακίνητο και δεν έχει γίνει κατόπιν η καταγραφή τους, το ακίνητο θεωρείται αυθαίρετο και επιβάλλονται στον ιδιοκτήτη πρόστιμα αυθαιρέτου κατασκευής.


Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου με το MyConstructor

Σε περίπτωση που χρειάζεστε τη βοήθεια κάποιου ειδικού, έτσι ώστε να έχετε μια πιο ακριβή εικόνα του κόστους και της διάρκειας των εργασιών για την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Ακινήτου, επικοινωνήστε μαζί μας. 

Μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του myconstructor.gr ή να μας καλέσετε στο 210 300 9323, για να κλείσετε ραντεβού με την έμπειρη ομάδα μας και να λάβετε την καθοδήγηση που χρειάζεστε.

Κέρδισε τώρα ΕΚΠΤΩΣΗ κλείνοντας το ραντεβού σου online
Κλείσε ραντεβού
Το ραντεβού σου σε 3 απλά βήματα!
find
1. Βρες την εργασία που σε ενδιαφέρει
Αναζήτησε από μία πληθώρα υπηρεσιών εκείνη που σε καλύπτει.
choose
2. Επέλεξε Επαγγελματία
Διάλεξε τον επαγγελματία που επιθυμείς και σύγκρινε αξιολογήσεις πελατών.
congrats
3. Κλείσε Ραντεβού
Κάλεσε και κλείσε άμεσα το ραντεβού σου. Μετά την εργασία μπορείς να αξιολογήσεις την υπηρεσία και τον επαγγελματία!
Κλείσε το ραντεβού σου
Εταιρίες που μας εμπιστεύονται
Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, όπως περιγράφεται στην πολιτική μας για τα cookies. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας ανά πάσα στιγμή. Μάθετε περισσότερα